Menu
  • Home
  • For Startups
  • For Growth SMEs
  • For Corporations
  • The Team
  • Blog
  • Testimonials
  • Contact
    • How to find us
    • About Us
Your Guide to Stradical Growth

Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi

Posted on

Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi

Jos yrityksesi kasvaa nopeammin kuin tavoittelet, voit lopettaa tämän jutun lukemisen tähän. Tässä on tuskin mitään merkittävästi uutta sinulle.

Tämä kirjoitus on tarkoitettu sinulle, joka et ole tyytyväinen yrityksesi liikevaihdon kasvuun.

Sinulla on varmasti ajatuksia siitä, miksi kasvu ei ole tavoitteidesi mukaista: yleinen markkinatilanne on epäsuotuisa, meillä ei ole tarpeeksi rahaa markkinoida, myydä, tehdä tuotekehitystä ym.

Jos kasvu tökkii, käytä hetki analyysiin

Tilanteessa, jossa kasvu ei ole tavoitteiden mukaista, kannattaa tavallisesti pysähtyä hetkeksi miettimään, miksi kasvu tökkii ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat.

Olemme Accelerandossa kehittäneet viiden kohdan kasvukyvyn analyysimallin, jonka pohjalta on helppo tehdä konkreettinen toimenpidesuunnitelma yrityksen kasvun kiihdyttämiseksi.

 

  1. Strategian analyysi ja sen suhde kasvutavoitteisiin.
    Tekee näkyväksi sen, kuinka hyvin strategia on linjassa kasvutavoitteisiin.
  2. Tarjonnan analyysi
    Keskittyy arvioimaan, miltä osin yritys voi parantaa sitä, miten tuomme ratkaisumme/tarjontamme asiakkaiden tietoisuuteen.
  3. Kysynnän analyysi
    Syväluotaa sen, ketkä ovat todellisia asiakkaitamme, sekä sen, mihin heidän ongelmiinsa meillä on ratkaisu.
  4. Prosessianalyysi
    Syventyy siihen, miten hyvin prosessimme tukevat kasvutavoitteitamme.
  5. Hallinnon analyysi
    Tarkastaa, mitkä ovat mahdollisuutemme erityyppisten rahoitusten suhteen, onko meillä hyvän hallinnon käytännöt paikallaan sekä kaikki oleellinen tieto helposti saatavilla. Due Diligence- ja Audit-valmius sopivat oivallisesti kasvuyrityksen tavoitteeksi.

Mitä analyysin jälkeen?

Yrityksen tilanne vaikuttaa luonnollisesti siihen, kuinka syvällisesti näihin kuhunkin analyysiin kannattaa panostaa, kun kasvun tärkeimmät jarrut halutaan tunnistaa.

Analyysien pohjalta syntyvät kehitysideat kannattaa priorisoida ja toimeenpanna prorisoinnin mukaisessa järjestyksessä.

Jos yrityksesi kasvun kiihdyttäminen kiinnostaa sinua niin paljon, että haluat keskustella siitä tarkemmin, ole yhteydessä minuun.

Mikko Seppäläinen, mikko.seppalainen@accelerando.fi, 040-569 3932

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Kuukauden kasvo: Kari Hartikainen

  • Tinderbisnes vai EVVK-bisnes, mitä tyyppiä bisneksesi edustaa?

Blog articles

  • Tinderbisnes vai EVVK-bisnes, mitä tyyppiä bisneksesi edustaa?
  • Osta käsineet siltä joka on ennenkin tehnyt käsineitä
  • Innovaatiosta stradikaalia kasvukykyä Suomeen
  • The anatomy of success
  • Viisi tärkeintä analyysiä kasvun esteiden tunnistamiseksi
  • Markkinointi on helppoa kuin heinänteko – osa 2
  • Miten tapat kilpailijasi kanavamyynnin avulla
  • Kolmella teemalla menestykseen – mikä on sinun yrityksesi tärkein kehityskohde?
  • Onko asiakasinnostus tae tulevasta menestyksestä vai jopa kuoleman suudelma?
  • Softa pyörittää maailmaa
  • Voiko yritys kasvaa markkinoimatta?
  • Hioit sitten liikeideaasi kopissa – jos validointi unohtuu on moni tekemäsi asia turhaa
  • Epäonnistumisen anatomiaa
  • Aikainen irtautuminen sijoitusstrategiana – yrittäjänkin etu?
  • The Fuzz Around IoT and How to Deal With It 

Categories

©2022 Your Guide to Stradical Growth | WordPress Theme by Superb WordPress Themes